Že by sa Drahovský mýlil?

Autor: Vladimír Giač | 2.11.2011 o 12:48 | (upravené 2.11.2011 o 12:57) Karma článku: 5,29 | Prečítané:  1984x

V nedávnom článku s názvom „Od polnoci sa stane Bratislava rajom pre odťahovacie služby" upozorňuje autor na súvislosti so zmenou § 52 ods. 2 týkajúci sa aj parkovania a či neparkovania na chodníku. Zdá sa, že dva z uvedených troch príkladov sú diskutabilné.

Príklad, ktorý zobrazuje obrázok 2 je jasný. Vidno, že autá stoja tam, kde je značka IP 24a - Zóna s dopravným obmedzením. V tomto prípade s obmedzením státia.

Druhý príklad na obrázku 3, je pre neznalých bratislavských pomerov  na prvý pohľad nedostatočný. Až dôkladnejší pohľad na obrázok 4  prezrádza,  čo  nevidieť dobre na obrázku 3 a prečo by malo byť aj v týchto dvoch príkladoch  už státie, nielen parkovanie zakázané.  Na obrázku 4  okrem iných dopravných značiek vidno  na stĺpe verejného osvetlenia   podporný pruh rovnakej farby ako má značka vnútorného okruhu  IP 1 - Okruh.  Osobne mám s významom tejto značky problémy.  Svojho času sa na  okruhu stáť nesmelo. V našom meste už vari aj tieto zvislé značky zmizli, ale označenia na stĺpoch zostali. V § 25, kde vodič nesmie zastaviť a stáť, nie  je o státi a zastavení na  okruhu ani zmienka. (Čo však neznamená, že nie určite nie je ani v iných.)  

Ale aj tak, ak by sa na  okruhu nemohlo stáť.  Dá sa okruh považovať v zmysle zákona za zónu? Prípadne, kde nie je značka IP 24a ale len značky  B33 - Zákaz zastavenia?  Domnievam sa, že nie. 

Čudoval by som sa, ak by sa pán Drahovský zmýlil, najskôr je na ceste umiestnené aj to, čo už na fotografiách nevidno. Ale nevylučujem ani to, že mne ušlo niečo pri čítaní zákona.

     Za to mi neušla, možná kuriozita vyplývajúca  priamo zo zákona 8/2009 týkajúci sa cyklistov.

Podľa § 5 ods. 5  „Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru doprava."

V poslednej novele 311 pribudol do  § 19 odsek 6 so znením „Vodič odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť v jazde cyklistovi idúcemu rovno. Pri odbočovaní doľava vodič motorového vozidla nesmie ohroziť cyklistu odbočujúceho vľavo."

Ak pripustíme situáciu, že vodič, ktorý predbieha cyklistu nestihne odbočiť vpravo, je povinný podľa okolností aj zastaviť. Nuž, ale keďže bude dávať smerovku doprava, tak  ani cyklista nebude môcť pokračovať v jazde, teda predbehnúť ho. Zdravý rozum a pud sebazáchovy túto patovú situáciu vyrieši. Ale ak by si vodiči navzájom neporozumeli?  Podobný prípad ako pri súčasnom príchode vozidiel na križovatku z rovnocenných ciest.

  

    

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Maďari si nemajú z čoho vyberať, preto prežíva Bugár

Maďarskí voliči sú čoraz apatickejší a hľadajú alternatívu.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?