reklama

Že by sa Drahovský mýlil?

V nedávnom článku s názvom „Od polnoci sa stane Bratislava rajom pre odťahovacie služby" upozorňuje autor na súvislosti so zmenou § 52 ods. 2 týkajúci sa aj parkovania a či neparkovania na chodníku. Zdá sa, že dva z uvedených troch príkladov sú diskutabilné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Príklad, ktorý zobrazuje obrázok 2 je jasný. Vidno, že autá stoja tam, kde je značka IP 24a - Zóna s dopravným obmedzením. V tomto prípade s obmedzením státia.

Druhý príklad na obrázku 3, je pre neznalých bratislavských pomerov na prvý pohľad nedostatočný. Až dôkladnejší pohľad na obrázok 4 prezrádza, čo nevidieť dobre na obrázku 3 a prečo by malo byť aj v týchto dvoch príkladoch už státie, nielen parkovanie zakázané. Na obrázku 4 okrem iných dopravných značiek vidno na stĺpe verejného osvetlenia podporný pruh rovnakej farby ako má značka vnútorného okruhu IP 1 - Okruh. Osobne mám s významom tejto značky problémy. Svojho času sa na okruhu stáť nesmelo. V našom meste už vari aj tieto zvislé značky zmizli, ale označenia na stĺpoch zostali. V § 25, kde vodič nesmie zastaviť a stáť, nie je o státi a zastavení na okruhu ani zmienka. (Čo však neznamená, že nie určite nie je ani v iných.) 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale aj tak, ak by sa na okruhu nemohlo stáť. Dá sa okruh považovať v zmysle zákona za zónu? Prípadne, kde nie je značka IP 24a ale len značky B33 - Zákaz zastavenia? Domnievam sa, že nie. 

Čudoval by som sa, ak by sa pán Drahovský zmýlil, najskôr je na ceste umiestnené aj to, čo už na fotografiách nevidno. Ale nevylučujem ani to, že mne ušlo niečo pri čítaní zákona.

 Za to mi neušla, možná kuriozita vyplývajúca priamo zo zákona 8/2009 týkajúci sa cyklistov.

Podľa § 5 ods. 5 „Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru doprava."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V poslednej novele 311 pribudol do § 19 odsek 6 so znením „Vodič odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť v jazde cyklistovi idúcemu rovno. Pri odbočovaní doľava vodič motorového vozidla nesmie ohroziť cyklistu odbočujúceho vľavo."

Ak pripustíme situáciu, že vodič, ktorý predbieha cyklistu nestihne odbočiť vpravo, je povinný podľa okolností aj zastaviť. Nuž, ale keďže bude dávať smerovku doprava, tak ani cyklista nebude môcť pokračovať v jazde, teda predbehnúť ho. Zdravý rozum a pud sebazáchovy túto patovú situáciu vyrieši. Ale ak by si vodiči navzájom neporozumeli? Podobný prípad ako pri súčasnom príchode vozidiel na križovatku z rovnocenných ciest.

Vladimír Giač

Vladimír Giač

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vekovú hranicu, keď som mohol hovoriť, že už mám po mladosti a do dôchodku ďaleko, som už prekročil. Zoznam autorových rubrík:  O slovenčinePočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu