Figliar bankomat, div mi účet nevybielil.

Autor: Vladimír Giač | 12.9.2013 o 15:08 | Karma článku: 6,33 | Prečítané:  866x

Vďaka tomu, že využívam taký balík služieb, ktorý mi umožňuje bez poplatkov vyberať hotovosť z ľubovoľného bankomatu, obyčajne využívam ten, ktorý mám najbližšie. Niekedy ma síce prekvapí správou, že nemá peniaze. Ale to sa stáva málokedy. Nepríjemné by bolo, keby bankomat zhltol kartu. Minimalizovanie nepríjemnosti z tohto vyplývajúcich však vidím v nalepenom štítku na bankomate: „V prípade problémov nás kontaktujte na telefónnom čísle 0850 123 000".

Pri prečítaní takéhoto oznamu si vždy pomyslím, dobre vedieť. Len čo bankomat vykoná svoju prácu, púšťam oznam jedným okom dnu, druhým von. Ale nie však dnes. Pri každom výbere z bankomatu si žiadam potvrdenku. A hneď namieste kontrolujem, či súhlasí vybraná suma a koľko mi zostalo na účte. So znepokojením som konštatoval, že namiesto 30 eur je z účtu odpísaných rovných 150. Hneď sa mi v hlave vyrojili správy o rôznych „vylepšeniach“ na bankomatoch. Môj pohľad padol na časť bankomatu ktorou sa vydávajú peniaze. Aj som skúsil, či by sa náhodou dvierka nedali posunúť a v nich netrčalo rozdielnych 120 eur. Dvierka nie sú voľne posúvateľné. To by svedčilo o tom, že k mechanickému zlodejskému vylepšeniu na bankomate nedošlo. Bezradný volám horeuvedené číslo. Namiesto čakaného osobného kontaktu sa ozve hlas automatu. Ak chcete zablokovať bankovú kartu stlačte jednotku. Už len to by som ešte potreboval, pomyslel som si. Nič viac mi k šťastiu nechýba. V nasledujúcich možnostiach tam bolo niečo o internete , hypotéke a neviem čo ešte. Moja pozornosť však bola koncentrovaná na spojenie „problémy pri bankomate“. Nič také, preto som voľby púšťal jedným uchom dnu, druhým von v očakávaní, že ma nakoniec automat prepne na operátora. Ponuka domlela do konca a skončila správou: nevybrali ste si žiadnu možnosť. A spustila verklík od začiatku. Snažil som sa teda možnosti pozornejšie vypočuť. A zazdalo sa mi, že 4 by možno mohla byť vhodnou. Stlačím 4 ale automat si stále hudie svoje. Potom si na telefóne všimnem, že mám na ňom vysvietené možnosti začínajú riadkom odoslať a končiac riadkom uložiť. Ďalšie prekvapenie. Ak som niekedy nečakal, kým si to automat odrecituje až do konca, výber voľby postačoval na ukončenie recitálu. Žiadny ďalší pokyn na odoslanie nebolo treba vykonať. Nuž stlačil som odoslať, ale vergeľ neprestal. Ukončil som spojenie. Tak tadeto cesta nevedie. Najlepšie bude asi ísť priamo do banky. A to do mojej. Našťastie, prišiel k bankomatu ďalší klient s otázkou, či môže. Môžete, hovorím mu, ale stalo sa mi toto a toto. Ak to aj Vám niečo tak urobí, tak si budeme svedkami. Stalo, sa mu tiež niečo podobné. Ale nemuseli sme ísť nič reklamovať. Na potvrdenke, ktorú to vydalo spolupostihnutému svietilo mojich 30 eur. Pri prvom pohľade na ňu skonštatoval, že mu bankomat vydal moju potvrdenku. (Keby som si bol predtým býval lepšie pozeral potvrdenky z bankomatov, všimol by som si, že je na nich aj číslo účtu.) Pri dôkladnejšom pozeraní potvrdenky som zistil, že je na nej číslo účtu s mne známym posledným trojčíslím. Všimnúc skôr, asi nepanikárim. Takých neznalých však môže byť viac. Ak sa takéto niečo stane slabšej náture, mohlo by to mať až tragické následky. Asi by som mal k bankomatu vylepiť nejaké upozornenie. Ale až taká slabá nátura je asi málo pravdepodobná. Okolo poludnia chodievam do mesta. Aj dnes som šiel a na ceste som sa zastavil aj v banke, ktorej patrí spomínaný bankomat. Zdá sa, že som odkaz pre zodpovedného vložil do správnych rúk. Z toho, čo som zažil vyplýva poučenie. Neprepadajte panike ak to na prvý pohľad vyzerá, že ste o niečo prišli. Nevyskakujte ani v opačnom prípade od radosti. A už vôbec sa nespoliehajte na to, že na druhom konci telefónnej linky sedí niekto, aby bez otáľania zasiahol. Ani jedno, ani druhé a či tretie nemusí byť pravdou. To možno len figliar bankomat špásuje. A kontruje mu kujon automat. Keby si automat nechcel zo mňa tiež robiť blázna, tak prvá možnosť by znela: „Ak máte problémy s bankomatom, stlačte jednotku!“ A na záver niečo optimistické. Dva krát som sa dostal do situácie, keď som v diaľke videl kúdoly dymu. V oboch prípadoch som volal a ani raz sa na moje volanie neozval automat. A verím, že sa neozve ani nikomu z vás. No povedzte, nie je to na záver dobrá správa?
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Maďari si nemajú z čoho vyberať, preto prežíva Bugár

Maďarskí voliči sú čoraz apatickejší a hľadajú alternatívu.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?