reklama

Raritné použitie dopravnej značky.

Idúc po meste  som spozoroval, ako na osamotenom aute stojacom na vozovke s vyznačenými parkovacími pruhmi pribúda pekná žltá papuča.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Papuča
Papuča 

Zvedavosť mi nedala. Kde je aká pasca, keď auto nepresahuje vodorovné značenie. A veru išiel som si obzrieť zvislú dopravnú značku nachádzajúcu sa asi 15 m za autom. Z chrbáta značky vyplývalo len to, že ide o príkazovú alebo zákazovú značku.

Z čelného pohľadu je to jasné. Ide o zákaz zastavenia. Avšak, čo to? Pod ňou dodatková tabuľka E5a teda šípka ukazujúca smerom doprava.

Detajl značky
Detajl značky 

Malá prechádzka k značke sa oplatila na to, aby sa moja zbierka o raritné použitie dopravných značiek obohatila. Vpravo totiž nie sú žiadne parkovacie miesta. Iba ak by za križovatkou vpravo. Pokiaľ by tam nebola oná dodatková tabuľka, všetko by bolo zrozumiteľné. Ale takto. Tá papuča na tom aute ma poriadne rozčúlila. Takmer, ako keby bola na mojom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvislé značky Zákaz zastavenia a či Zákaz státia považujem priamo za zákerné. Zákaz zastavenia obzvlášť.

Nie vždy si ich všimnem, najmä ak musím sledovať dopravnú situáciu. Alebo vtedy, ak sa až v priebehu jazdy rozhodnem zastaviť. V takom prípade zastavím a pozriem sa dozadu, či neuvidím niečo okrúhle. Ak áno, idem sa pozrieť, čo je to za značku. Ak Zákaz zastavenia a zbadá to krvižíznivý policajt, je malér. Bol by asi aj pri Zákaze státia, ak by policajta poriadne smädilo. Ale keď by som videl na ceste vyznačené parkovacie boxy, no veru by ma nenapadlo obzerať sa, či som neprehliadol nejakú značku. A malér by bol istý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dodatočne som sa zamyslel, čo by som robil, keby v tomto prípade bola papuča na mojom aute. Zaplatil by som pokutu na mieste, alebo by som dal na dobromyseľnú radu typu – ale ak to bude riešiť komisia, tak to bude drahšie?

Neviem. Sú aj chybne inštalované značky platné, ak sa dá predpokladať, ako mali byť nainštalované?

Vladimír Giač

Vladimír Giač

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vekovú hranicu, keď som mohol hovoriť, že už mám po mladosti a do dôchodku ďaleko, som už prekročil. Zoznam autorových rubrík:  O slovenčinePočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu