reklama

Viete, čo je to filmbook?

Ak nie, nečudujte sa. Výrobok pod týmto názvom  určite nepoznajú ani jeho výrobcovia či predajcovia.  Kupujúcich to však môže priviesť do omylu. Mňa priviedlo. Nie je totiž notebook ako notebook.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

 Môj doterajší, iba štvorročný notebook, ma znepokojil modrými vlnami pohybujúcimi sa po obrazovke zhora nadol. Vlny znemožňujúce prácu. Niekedy zmiznú samé od seba, inokedy treba počítač vypnúť. Zaskočenie nefunkčným notebookom v čase, keď ho treba, by bolo v mojom prípade nepríjemné. Otázka kúpy nového notebooku, bola preto len otázkou času.

 A tak som sa prednedávnom stal majiteľom nového „notebooku". Slovo notebook dávam do úvodzoviek preto, lebo má trochu ďalej od elektronického poznámkového bloku, ako som bol na to zvyknutý u svojho doterajšieho. Pri jeho kúpe sa mi zdalo, že výška obrazovky je nižšia, ako u predošlého. Ale považoval som to len za zdanie, vyvolané jej väčšou dĺžkou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Omyl. Doma, teda až po kúpe a prvom majlovaní cez post.sk som som zistil, že nemám šancu vidieť na obrazovke súčasne písanú správu a správu na ktorú odpovedám. Mal by som, ak by som zmenil veľkosť zobrazenia, ale potom by som nevidel text. Keď som pozeral pcforum.sk , tak z toho, čo ma zaujímalo, som videl len dva riadky. Povedal by som, že výrobca urobil na mňa malý, ale nepríjemný podraz. Ani ma nenapadlo, že „notebook" môže mať až také rozdiely v zobrazovaní napriek tomu, že má väčšiu dĺžku uhloprieky. Neskoršie som sa dočítal, že dĺžka obrazovky bola natiahnutá, kvôli prezeraniu filmov. A je aj podsvietená, kvôli zlepšeniu kvality pri pozeraní filmov. Cítim, že oči dostávajú zabrať viac, ako pri pôvodnom notebooku. Pre klasického užívateľa ide o citeľne rozdielne vlastnosti počítača v jeho neprospech. Mohol a mal by sa predávať s označením filmový. Hoci aj s označením filmbook, ak si uvážime, že spojenie notebook už má v počítačovej terminológii svoje pevné miesto. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malá rada pre kupujúceho. Ak meníte starý počítač za nový, nebagatelizujte výšku obrazovky. Nemilo Vás môže prekvapiť aj to, čo sa volá, vonia novotou. Po dvojhodinovej práci som „novotu" intenzívne cítil. Dokonca som ju cítil v izbe pri otvorenej vetračke aj na druhý deň ráno. A ešte aj teraz cítim, že to nie je bez zápachu, ale dá sa to zniesť. To je už však o niečom inom. Možno o kvalite značky alebo konkrétneho počítača a s prevedením filmbook to nemá nič spoločné. Pochopiteľne, že v prvom rade je pre výber počítača dôležitá jeho výkonnosť. Ale užívateľovi dokážu strpčiť život aj maličkosti.

Vladimír Giač

Vladimír Giač

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vekovú hranicu, keď som mohol hovoriť, že už mám po mladosti a do dôchodku ďaleko, som už prekročil. Zoznam autorových rubrík:  O slovenčinePočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu