reklama

O čom tá dodatková tabuľka je?

Ak by som sa stavil, že najmenej polovica vodičov si myslí, že značka označujúca parkovisko s dodatkovou tabuľkou E 15 na ktorej dominuje vozík so sediacou osobou je vyhradené parkovisko pre vozičkárov, myslím, že by som nemal ďaleko od výhry.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

A takmer s istotou by sa dalo tvrdiť, že takmer všetci , čo parkovali na takomto parkovisku bez parkovacieho preukazu pre zdravotne postihnuté osoby to po kontakte s policajtami pocítili na obsahu svojej peňaženky.

Je postup nemilosrdne inkasujúcich policajtov na mieste?

Tvrdím, že nie a zdôvodňujem to nasledovne:

1. Fyzické osoby s ťažkým zdravotným postihnutím dostávajú parkovací preukaz pre fyzickú osobu so zdravotným postihnutím. Tak to stanovil zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia v § 67 ods. 3 na ktorý sa zákon 8/2009 o cestnej premávke odvoláva. Citujem z neho:  Kde sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch používa "osobitné označenie vozidla prepravujúceho ťažko zdravotne postihnutú osobu alebo ťažko pohybovo postihnutú osobu odkázanú na individuálnu prepravu", rozumie sa tým "parkovací preukaz pre fyzickú osobu so zdravotným postihnutím".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Žiadne ustanovenie zákona a či vyhlášky neuvádza, že parkovisko môže využiť len vozidlo s parkovacím preukazom umiestneným vo vozidle. Ustanovuje len, že sa dáva za predné sklo vozidla. Toto ustanovenie je zjavne kvôli tomu, že vodič s parkovacím preukazom má aj ďalšie výhody a nielen na parkovanie pre osoby so zdravotným postihnutím. A tiež kvôli tomu, aby bola zjednodušená kontrola na parkovisku zo strany policajtov.

3. Zákon 447/2008 Z. z. a už vôbec nie zákon o cestnej premávke, ani vyhláška k nemu nedefinujú, kto je fyzická osoba so zdravotným postihnutím. Žiaden zákon neustanovuje, že osoba s iným ako ťažkým zdravotný postihnutím by mala mať nejaký preukaz a či nejaké potvrdenie od lekára. Predpokladám, že to nebola nedôslednosť zákonodarcu ale, že sa priklonil k tomu, že policajti vedia aj bez nejakého preukazu posúdiť, či majú do činenia so zdravotne postihnutým, ktorý má problémy s pohybom a či ide len o nespratného účastníka cestnej premávky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prax ukazuje, že policajti sú nastavení na to, že vo vozidle musí byť preukaz. Ak nie je, tak pokuta. Možno tak muselo byť v minulosti. Ale v súčasnosti akosi v legislatíve nevidím oporu v takomto postupe.

Osobne mi je jedno, či môže parkovať len ťažko postihnutý alebo obecne postihnutý, ale predsa mi to nedá len tak prejsť okolo auta, pri ktorom je muž so ženou. Na prvý pohľad vidno, že zdravotne s ňou nie je niečo v poriadku. No a okrem nich aj policajti a na aute papuča. A keďže mi to nedalo len tak prejsť, tak som si vypočul dialóg v ktorom policajt takmer ospravedlňujúco vysvetľoval, že keď už založili papuču, tak musia aj inkasovať pokutu. Možno, že nie presne tak, lebo som to začul len na pol ucha, ale dostatočné na dôkaz, že policajti vyžadujú za sklom parkovací preukaz. Moje zapojenie sa do rozhovoru, že dodatková tabuľka nehovorí o ťažko zdravotne postihnutej osobe, ale len o zdravotne postihnutej osobe, bolo možno skôr kontraproduktívne, ako by pomohlo postihnutému vodičovi. Nuž mi nezostalo nič iné, ako si pomyslieť, že v adventnom období som očakával od policajtov viacej pochopenia.

Vladimír Giač

Vladimír Giač

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vekovú hranicu, keď som mohol hovoriť, že už mám po mladosti a do dôchodku ďaleko, som už prekročil. Zoznam autorových rubrík:  O slovenčinePočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu