reklama

Dodatková tabuľka o zdravotne postihnutých.

Vo svojom minulom článku s názvom „O čom tá dodatková tabuľka“ som došiel k záveru, že zákonodarca si uvedomil, že okrem ťažko zdravotne postihnutých sú aj dočasne zdravotne postihnutí a preto na parkoviskách s dodatkovou tabuľkou E15 umožnil parkovať všetkým zdravotne postihnutým. Chybný záver.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Na moje dodatočné vymodlikanie, aby sa našiel aspoň jeden z takých, ktorý by reagoval k veci, sa našiel jeden taký. Až na konci diskusie a zdá sa, že to bol aj posledný čitateľ. A zareagoval s upozornením, z ktorého je nad slnko jasné, že som sa mýlil. Pokiaľ by nikto z čitateľov nebol zdvihol článku karmu, tento by neuzrel svetlo sveta. Ale ak som tých, čo mi ju zdvihli, uviedol do omylu, nedá mi inak.

 Reagujúci ma upozornil na odsek o informatívnej prevádzkovej značke IP 16 (parkovisko s vyhradeným státim). Článok 22 ods. 14 vymenováva, ako sa vyjadruje, pre koho je parkovisko rezervované. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- pre právnícku osobu sa vyjadruje názvom právnickej osoby

- pre určité vozidlo jeho evidenčným číslom

- pre držiteľov parkovacieho preukazu so zdravotným postihnutím dodatkovou tabuľku E 15

- všeobecne známym označením ako BUS, SANITKA a podobne,

- evidenčné číslo parkovacieho preukazu.

Z uvedeného výpočtu jasne vyplýva, že na rezervovanom parkovisku s dodatkovou tabuľkou E 15 môžu parkovať len ťažko zdravotné postihnutí. Lebo len tí sa stávajú držiteľmi preukazu osoby so zdravotným postihnutím.

Ešte raz ďakujem reagujúcemu, že ma na uvedený odsek upozornil.

 A sebe sypem popol na hlavu, že som ho len letmo prečítal. Pod letmým prečítaním teba rozumieť to, že som si neuvedomil, že ide o konečný výpočet možností pre koho je parkovisko rezervované. A precenil som § 5 ods. 7 vyhlášky, ktorý hovorí, že dodatkové tabuľky skupiny E spresňujú, dopĺňajú alebo obmedzujú význam zvislej dopravnej značky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedá mi však ani na adresu zákonodarcu.

Akým spôsobom upresňuje dodatková tabuľka E15, že parkovisko je rezervované pre ťažko zdravotne postihnuté osoby? Ak ide o rezervovanie pre právnickú osobu, uvedenie jej názvu bez pochyby upresňuje pre koho je parkovisko rezervované a netreba si meno právnickej osoby nejako kombinovať s odsekom 14. Avšak ak dodatková tabuľka E15 je o zdravotne postihnutých osobách, tak sme zaskočení nutnosťou kombinácie s odsekom 14, aby bolo jasné, akých zdravotne postihnutých mal zákonodarca na mysli.

Bol nejaký dôvod, prečo napríklad čl.8 ods. k dodatkovej tabuľke E15 neznie, že je na označenie vyhradeného parkovacieho miesta pre osobu, ktorá je držiteľom parkovacieho preukazu so zdravotným postihnutím? 

Vladimír Giač

Vladimír Giač

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vekovú hranicu, keď som mohol hovoriť, že už mám po mladosti a do dôchodku ďaleko, som už prekročil. Zoznam autorových rubrík:  O slovenčinePočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu